"

Marketing a sociální média - jak to jde dohromady?

04. 04. 2017 Sdílej na Internetový časopis pro podnikání a franchising

Snažte se o doporučení

Jen ten, kdo je hodný doporučení, je skutečně dále doporučován. Vytvářejte důvěru a nadšení. Buďte jedineční, vtipní a skvělí. Dejte zákazníkům něco, čím se mohou chlubit a získat obdiv a vděčnost ostatních. Stále dodávejte dobré podněty pro pozitivní propagaci.

Zapojte se do diskuse

Zapište se do on-line seznamů, posílejte příspěvky a dávejte oznámení na on-line portály. Zjistěte si, které portály jsou nejpoužívanější pro hodnocení ve vaší branži. Blogujte, twitterujte, zřiďte si firemní stránku na Facebooku. Publikujte vhodné obrázky na www.flickr.com a videa na www.youtube.com

Motivujte k aktivitě

Tam, kde jste aktivní, vyzvěte k aktivitě i své zákazníky například „Sledujte nás na Twitteru“, „Staňte se našimi fanoušky na Facebooku“, „Diskutujte v našem fóru…“. Integrujte do svých stránek tlačítko pro Facebook „To se mi líbí“.

Sledujte on-line diskuse

Díky Google Blog Search, Technorati & Co lze pozitivní zmínky rychle vyhledat. Pomocí Google Alert, Yahoo Alert, Bing Alert a Twitter Search se vám on-line diskuse rychle zobrazí. Dále pokračujte podle pokynů. Tato služba je zdarma. Profíci samozřejmě používají složité programy pro monitoring sociálních médií, které už zdarma zpravidla nejsou.

Reagujte

Na komentáře na webu reagujte. Poděkujte uživatelům, kteří vás chválí. Především reagujte na uživatele, kteří si stěžují, a snažte se jejich zlobu co nejrychleji sprovodit ze světa. Špatná pověst se na síti šíří rychlostí ohně. Při negativních komentářích platí zásada: nezamlžovat, neretušovat, říci jen pravdu.

Diskutujte věcně a zdvořile. Důležité je zabránit eskalaci, tzn. žádné vyhrožování a žádné zapojování právníků. Nevydávejte online dementi. Čím víc textu je na síti k dané záležitosti, tím je zajímavější pro vyhledávače, a tím více se problém dostává do popředí. Rozšiřujte místo toho pozitiva, která nežádoucí zprávy zatlačí. Při troše štěstí vám přijdou na pomoc bdělí fanoušci.

Nikdy o sobě nešiřte chvalozpěvy a nekupujte si hlasy zákazníků. Blogeři dovedou být nemilosrdní. V našem zasíťovaném globálním světě nakonec skoro vše vypluje na světlo.

Optimalizujte svou on-line pověst

Podnikatelé by se měli všemožně snažit dostat se se svými klíčovými slovy co nejvíce dopředu na první stránku. K tomu je nutná efektivní optimalizace pro vyhledávače (SEO) a marketing na vyhledávačích (SMM). Dobrá on-line pověst je stále důležitější. Spotřebitelé již nevěří nablýskaným prezentacím výrobců. Věří více komentářům uživatelů.

Nebojte se on-line hodnocení

Profesionálové považují negativní komentáře na webu za šanci se zlepšit. Jen špatné firmy se zlobí. Ty chytřejší to považují za bezplatné poradenství ve správné chvíli. Kdo cíleně o hodnocení žádá, má z toho zisk. Ostatně když na kritiku – z pohledu zákazníka téměř vždy oprávněnou – konstruktivně zareagujete, rozzlobení uživatelé často stáhnou své negativní hodnocení.

Slevové poukázky k umlčení kritiky nevedou. Podle šetření vědců na univerzitách v Bonnu a Nottinghamu 45 % rozladěných zákazníků stáhlo svou kritiku po osobní omluvě. Poukázky je ke změně názoru nepřiměly. Ať už se to podnikatelům líbí, nebo nelíbí, ve světě internetu se o nich hovoří – otevřeně, pozitivně i negativně. Měli byste „hlasu internetu“ naslouchat a reagovat na něj. A nejen to. Měli byste se i podílet na jeho vytváření.


Jinde na Internetový časopis pro podnikání a franchising


HLAVNÍ PARTNEŘI