"

Nápady na franchising ze světa

10. 01. 2017 , aktualizace: 30. 01. 2019 Sdílej na Internetový časopis pro podnikání a franchising

KONCEPT LA BOXING HLEDÁ EVROPSKÉ INVESTORY

Studia LA Boxing se svezla na úspěchu oscarového filmu Clinta Eastwooda Million Dollar Baby. Po vybudování sítě studií v USA, kde má aktuálně více než 60 poboček, nyní firma hledá franchisanty také v Evropě. Popularita ženského boxu roste i díky popularitě celebrit, jako je Laila Ali (dcera Mohammada Aliho), Jacqueline Frazier-Lyde (dcera Smokin´Joe) a Freeda Foremana (dcera Big George). 

Ženy a dívky přitahuje box spíše jako forma aerobního cvičení než klasický zápas v ringu. Za hodinu cvičení, které zahrnuje rozcvičení, strečink, stínové boxování a boxování do pytle, lze spálit 800 až 1000 kalorií. Zájemci o franchisu bez předchozích zkušeností s boxem nebo kickboxem nemusí mít obavy, LA Boxing jsou franchisou na klíč, která předchozí zkušenost s tímto sportem nevyžaduje. Firma má vypracované vlastní speciální programy cvičení vhodné i pro různé velikosti tělocvičen.

ORIGINÁLNÍ BARBECUE RESTAURACE

Gonzales Barbecue Restaurant je dalším z konceptů, využívajících stále oblíbenější systém „Sněz, co můžeš“. Zákazník zaplatí pevnou cenu a může si dopřát do sytosti nejrůznějších grilovaných specialit. Zákazníci si navíc své jídlo připravují sami u grilovacích stolů, suroviny vybírají z bohatého bufetu. V ceně nejsou jen nápoje a dezerty.

Výhoda pro franchisora spočívá především v jednoduchém konceptu, nízkých nákladech na pracovní sílu, nízkých nákladech na jídlo, vysoké marži a krátké pracovní době. Díky těmto aspektům je koncept ziskový i při malém obratu.

Firma BBQ International B. V. začala s vývojem konceptu Gonzales Barbecue Restaurant již v roce 1994 a s franchisováním začala v roce 2000. Jen za první 4 roky otevřela v domovském Holandsku 43 restaurací a stala se zde druhým největším řetězcem mezi restauračními podniky. Pro zájemce o tento originální gastronomický koncept se nyní otevírá možnost získat master franchisu. 

INTERCARD – ÚSPĚCH NA KAŽDÉM TRHU

„Hranicí je pro nás jen svět,“ říká výkonný ředitel společnosti INTERCARD Peter Hallström. Nejrůznější typy tištěných blahopřání se i přes rostoucí popularitu on-line a SMS přání posílají po celé Evropě. Brit zakoupí v průměru 52 přání za rok, Němec 10 a Španěl jen 6. Přesto se i ve Španělsku firmě INTERCARD daří.

Strategie společnosti spočívá v nabídce zboží vyšší kvality – embosované, reliéfní potisk, holografický tisk apod. – za cenu obyčejných přání. „Naším přístupem vytváříme nový trh. Prodejcům dodáváme přání zdarma a platí nám až po prodeji koncovým zákazníkům. Pro obchod to znamená podnikání bez rizika, na kterém prodejce může jenom získat,“ vysvětluje Hallström.

Od r. 1997 se společnosti INTERCARD podařilo formou master franchisy expandovat do 14 zemích, kde dále buduje síť franchisantů. Každý franchisant si projednává s týmem 200 firemních umělců v centrále ve švedském Gävle sortiment samostatně. „Síla našeho franchisového konceptu a kvality našich produktů umožňují master franchisantům uspět na každém trhu,“ říká pyšně Peter Hallström.

Firma zatím udělila Master franchisu v Německu, Francii, Španělsku, Portugalsku, Řecku, Švédsku, Norsku, Dánsku, Finsku, Holandsku, Belgii, Rakousku, Lichtenštejnsku a Švýcarsku a aktuálně plánuje expandovat do Polska, Maďarska a také do České republiky. Úspěchy firmy INTERCARD ocenila i Švédská asociace franchisingu, která jí udělila titul Franchisor roku 2005. 

AUTOMATY NA ZDRAVÉ PŘESNÍDÁVKY

Britská značka MIBOD plánuje start svého franchisového konceptu na domácím trhu poté, co jej odzkoušela ve Španělsku. Stejně jako Španělé i Britové si tak již brzy budou moci koupit zdravé přesnídávky v moderních automatech. Firma pro tento účel vyvinula řadu sladkých a slaných produktů pod značkou Good For You Food. Jde o produkty zdravé výživy bez škodlivých látek.

Zákazníci si mohou být jisti, že dostanou 100% přírodní produkt bez umělých barviv, ochucovadel a konzervantů. V nabídce budou také produkty bez cukru, bez mléka, bioprodukty, vegetariánské produkty a chlazené nealkoholické nápoje. MIBOD plánuje expanzi v rámci celé EU.

SENIOŘI – ROSTOUCÍ POTENCIÁL

Obyvatelé Evropy stárnou, to dokazují nejen demografické prů- zkumy. Podnikatelské příležitosti v oblasti domů pro seniory jsou proto stále aktuálnější. Společnost Comfort Keepers získala značné zkušenosti v této oblasti při rozvoji své značky v USA, kde působí již od roku 1999. Nyní se chystá formou master franchisy expandovat i do Evropy. V následujících šesti letech plánuje společnost formou master franchisy otevřít čtyři až šest zemí za rok.

Úkolem master franchisanta bude adaptovat produkt na podmínky místního trhu, spustit pilotní projekt a následně vybudovat síť franchisantů. Comfort Keepers poskytují především seniorům celou škálu slu- žeb, kromě zdravotnických, například vaření, domácí práce, nákupy, služby asistenta. Tato služba je vhodnou alternativou k domům s pečovatelskou službou. Služby jsou poskytovány pečovatelem/pečovatelkou přímo u klienta doma. Rozsah služeb je různý podle potřeb klienta. 


Jinde na Internetový časopis pro podnikání a franchising


HLAVNÍ PARTNEŘI